Monday, November 14, 2005

Tinta Ketua Pengarang

Majalah : Al-Jauhar 2
Edisi : Aidil Adha
Kolum : Tinta Ketua Pengarang
Jenis : Kewartawanan
Terbitan : Januari 2005
Oleh : Mohd Zaki M.Noor

TINTA KETUA PENGARANG

BKPJM akhir-akhir ini dihujani beberapa perkara @ peristiwa besar yang tidak patut kita abaikan. Bermula daripada penghujung penggal kepimpinan AJKT sesi 2003/2004, kita menyaksikan kunjungan bertalu-talu daripada wakil Kerajaan Negeri Johor dan pertubuhan-pertubuhan kerajaan serta NGO, beberapa kali di penghujung tahun 2004, dan berterusan di awal tahun 2005.

Usaha dua hala ini pula memastikan dua perkara utama. Pertama, keutuhan BKPJM yang unggul sebagai badan tunggal bagi mahasiswa/i Johor di perlembahan Nil ini tanpa kompromi. Kedua, hubungan baik BKPJM dengan Kerajaan Negeri disamping kerjasama erat dengan PMRAM. Kita patut rasa bersyukur kerana mampu mengekalkan peranan sebagai pertubuhan kebajikan disamping menimba ilmu berpersatuan di bumi berkat ini.

Yang lebih aula daripada yang aula, apabila mampu melaksanakan satu urusan yang muhim tanpa mengabaikan satu urusan lain yang juga muhim (sebagaimana yang diterangkan oleh Naib Presiden 1 PMRAM, Ustaz Fakherei Mahiyuddin). Program ilmuan dan thaqafah yang menjadi tradisi sejak dahulu lagi, ditambah sokongan kuat kewangan dan keprihatinan Kerajaan Negeri membuatkan kita berdiri penuh kukuh.

Mungkin itulah berkat fatrah dua hari raya. Al-Jauhar Edisi Raya Aidilfitri dan Edisi Raya Aidiladha, mungkinkah ada hati yang belum memikirkannya?

Salam Aidiladha.
Ketua Pengarang

No comments: